Блог

СЪВЕТИ ЗА ДВОЙКИ

СЪВЕТИ ЗА ДВОЙКИ

За ЗДРАВОСЛОВНА ПРИВЪРЗАНОСТ и хармония

По текстове от теорията на привързването на д-р Даян Пуул Хелър за Сигурната връзка

                1  . Присъствие

Здравословното привързване е да бъдем присъстващи един за друг.

Когато сте с партньора си, бъдете изцяло заедно в този момент, бъдете “другаде” по- късно. Постарайте се и направете всичко възможно да разберете другия.

В конфликт например, можете да се постарайте да разберете другата гледна точка, освен вашата, като демонстрирате яснота, дълбочина, отвореност, възприемчивост и разбиране.

В днешно време е пълно с неща, които ни разсейват и е лесно да попаднем в моделите и навиците, свързани с подръжка на домакинството, отглеждането на децата, плащането на сметки, грижата за родителите, поглъщането от компютъра или други устрйства, гледането на телевизия и т.н.. Изведнъж може да се окаже, че прекарвате по-голяма част от ценното си време вършейки всичко, вместо да отделите време и да споделите истинска интимност с партньора си. Накратко казано прекарвайте качествено времето си заедно.

images_copy_4.jpg

2. Опитвайте нови неща

Нашият мозък има склонност да автоматизира нашия опит и да е ефективен. Това е наистина великолепно, когато си припомняме как да караме колело, кола или да смятаме; въпреки това, когато свикнем с партньора си и си взаимодействаме от навика, забравяме да търсим нови изражения и проявления на нашата енергия и пропускаме да видим човека до нас наистина. Вашият любим човек е променяща се вселената, която се разгръща в нови, разширяващи се посоки. Старайте се да бъдете любопитни и продължавайте да изследвате дълбочините и размерите на вашите взаимоотношения и възможности. Опитвайте новите неща заедно, тъй като новостта засилва привличането.

001.jpg

3. Поправяне на недоразуменията помежду ви:

    Търсете “поправка” при всеки момент на пропукване на връзката възможно най-скоро и откликвайте на всеки опит от страна на вашия партньор, когато видите, че той/тя се опитва да изчисти недоразумението, грешката или разминаването между вас. Научаваки се да инициирате или получавате тези опити за поправка, увеличавате възможността да поддържате устойчивост и благополучие във вашите взаимоотношения с 85%, според изследванията на Джон Готман.
Ако сте в силна емоция и голям конфликт за повече от 15 минути, това може да доведе до запечатване на преживяването в мозъка ви по негативен начин. В такъв случай вашият партньор може да се превърне по-скоро във враг, отколкото ваш любим. Това не означава, да трябва да избягвате споровете, но можете да правите паузи и да поставяте разногласията встрани за момент, дори и да са останали нерешени. Съгласете се да се върнете към конфликта в определено от вас време - след час, по-късно вечерта, или на следващия ден. Отидете и направете нещо забавно - гледайте филм, хапнете навън, разходете кучето заедно, намерете начин да се успокоите и да се свържете отново един с друг. Завърнете се към темата на конфликта, освежени и балансирани, за да имате по-голям успех в разрешаването му.

0.jpeg

4. Слушане:

Обърнете внимание на партньора си, докате той/ тя се “Почувства Почувстван” или “Разбран”. Това е едно определение на "помирение", което може да бъде невероятен ключ за задълбочаване на връзката.

5. Защитавайте партньора и връзката си.

Бъдете готови да предприемате действия, когато е необходимо, за да подкрепите човека до вас както в личен план, така и извън взаимоотношенията. Уверете се, че той/тя знае и усеща това. Да защитаваш връзката означава да не говориш на трети лица за онова, което се случва помежду ви, за интимни подробности или лични негови/нейни тревоги.

6. Отзивчивост към нуждите на партньора:

Не карайте партньора си да се чувства в тежест, заради това че има нужди по отновение на връзката. Опитайте се да намерите точния баланс между откликването на нуждите на партньора и това да не се преврънете в родител за него/нея.

7. Бъдете обвързани и стойте свързани:

Това може да означава да ходите един до друг, да се държите за ръце или да се гледате с благодарност и светещ поглед. Може да включва да си направите малки простички ритуали преди лягане или когато се събудите сутрин, когато се прибирате вкъщи от работа или когато единият от вас заминава нанякъде.

IMG_20180729_032923_01.jpeg

8. Да се успокоявате взаимно:

Обикновено искаме нашия партньор да направи за нас това, което да ни повдигне настроението. Обърнете внимание на това, което успокоява партньора ви, когато е прекалено тревожен и разстроен. Научете се да му помагате да излиза от отчаянието, депресията, ниската енергия, или изключването . Разбира се, това важи и за него/нея по отношение на вас. За някои релаксацията може да включва разходка с кучето, излет сред природата, плуване, слушане на любимата музика, оттегляне в творчески занимания, йога или медитация.

Половинката ви може да иска да върши тези неща с вас или да има нужда от уединение.

Грижете се за своето емоционално и психично здраве и създайте условия за съвместен релакс.

9. Взаимно приемане:

Приемате вашия партньор заедно с неговите/нейните ограничения, заедно с неговот/нейното семейство, заедно с неговите/нейни ценности и правите място за различията помежду ви. Не е необходимо винаги двама души да са на едно мнение, но е необходимо да избереш да не си винаги прав! Когато разширявате хоризонтите си заедно, естествено ще увеличите и желанието си един на друг. Помислете си как бихте се почувствали, когато вашият партноьр ви каже: “Приемам те точно такъв/такава, какъвто/каквато си!”

01heart-Vanderbush_680x350_1.jpg

**** Откъсът е съставен от текстове на д-р Даян Пуул Хелър, утвърден експерт в областта на Теорията за привързаността, лекуване на травми и други интегративни лечебни подходи. Тя е коуч, водеща на семинари и уъркшопи, телевизиони предавания и образователни програми на теми Травмата, Привързващи модели и тяхната динамика в детството и в отношенията при възрастните, както и на много други теми. Тя изнася лекции и преподава по целия свят.

***Повече по темата за хармонията в партньорските отношения може да получите в курсa 

Симетрия на любовта